Cel mai recent film al regizorului chilian Pablo Larrain e totodata si primul facut de acesta la Hollywood, in limba engleza si cu staruri in distributie. Deseori pasul facut de un regizor apreciat la festivalurile importante catre Hollywood se lasa cu esecuri si in foarte putine cazuri se poate nota un succes, atit din punct de vedere artistic, cit si comercial. Jackie, asadar, cu Natalie Portman...mai mult

Cea de-a 8-a editie (denumita „kino-maidan”) a Festivalului International de Film Documentar dedicat Drepturilor Omului „One World Romania” s-a desfasurat intre 16 si 22 martie, in Bucuresti. Festivalul a propus o privire asupra „maidanelor” de pe 5 continente si a selectat cinci liceeni sa faca parte din Juriul care va selecta Cel mai bun Film si care va trebui sa discute despre citev...mai mult

Critica s-a exprimat pe toate planurile, de la comentatorii din ziare, la membrii UCIN, de la bloggeri la personalitati ale vietii culturale. Salile sunt arhipline, iar „caravana” echipei circula prin tara fara a obosi. Aprecierile vin din perspective diferite – pe unii ii intereseaza mai ales coordonata sociala, pe altii, reanimarea trecutului. S-au facut liste cu zece plus motive pentru ca...mai mult

„Uitarea implica un abandon si o lasitate. La ce imi foloseste tot ce ma inconjoara? De ce sa nu ma descotorosesc de toate acestea?” – cu asemenea ganduri se infiripeaza inceputul eseului despre Uitare al lui George Banu. Memoria, timpul, fiinta umana si, la capatul liniei, uitarea – un lant solid ce a dat nastere unei intregi literaturi si cinematografii afirmate preponderent in ultimele ...mai mult

O noua productie, de data aceasta suedeza, dovedeste inca o data atuurile pe care cinematografia europeana le are fata de cea americana. Lipsa cliseelor si cadrelor epileptice ofera atit de mult spatiu instalarii dialogului si creeaza in acelasi timp o stare de verosimilitate neobisnuita. Parca magia filmului, asa cum cuprindea publicul la rasarit de secol XX, inca exista in ragazul intim pe ...mai mult

Nu, nu Brahms, ci Visniec, daca va place Visniec. De-a lungul timpului, am raspuns diferit la aceasta intrebare pentru ca, trebuie s-o recunosc, nu m-am simtit atrasa intotdeauna de stilul sau, chiar daca autorul si-a pastrat neschimbat instrumentarul de baza. Fie ca se afla in poezie, in roman sau pe teritoriul dramatic, productivul si pasionatul scriitor se apleca foarte atent asupra mecanicii f...mai mult

Omul din care a fost extras raul este ultimul volum de teatru din 2014 ce poarta marca Matei Visniec sub poate aspectele: stil, originalitate, dar si „defecte”. Aparitia de la Cartea Romaneasca aduna intre aceleasi coperte  trei texte care au, fiecare, o poveste ce le motiveaza. Experinta de jurnalist sau de dramaturg la Teatrul Kaze din Tokyo, ori discutii si sustinerea unor apropiati l-...mai mult

Cristian Mungiu a reusit sa aduca in Romania la Festivalul Les films de Cannes a Bucarest documentarul facut de Sergei Loznitsa despre protestele din Ucraina de acum un an. Filmul, intitulat – cum altfel? – Maidan, a avut premiera la Cannes in mai 2014, aproape imediat dupa conflictele singeroase in care presedintele Ianukovici si-a dat pina la urma demisia si a fugit. Asemanator cu Revolutia ...mai mult

A curs destul tus sau „cerneala” online inainte si dupa lansarea Nymphomaniac. Iesenii au acum ocazia sa revada unul dintre cele mai controversate filme ale anului la Cinema Republica, intre 28 noiembrie si 4 decembrie. Imprevizibilul Lars von Tier ii si facuse reclama, desi putini il crezusera atunci, chiar la celebra Conferinta de presa din 2011 de la Cannes, ca...mai mult

Daca acum cativa ani receptarea filmul romanesc de catre publicul larg se rezuma doar la noul val al tinerilor independenti si la comedii mai mult sau mai putin seci, trebuie recunoscut ca, cel putin din 2010 incoace, paleta diversificata e promovata mult mai eficient pe marile noastre ecrane. Proiectele sunt multe, felurite, cinematografia sociala si documentarul au luat amploare si ajung repede ...mai mult

Pagini