- 4296
Fata de Umshini Wam, unde Harmony s-a lasat incalecat de carisma sud-africanilor, Show Stopper e gandit mai atent la nivelul personajelor, adresand intrebari reale vizavi de definitii ale familiei si sexualitatii. Show Stopper a fost scris si regizat de Caroline Sascha Cogez, cunoscuta pentru Dancer in the Dark, capodopera cu Bjork in rolul principal.
Pentru ca n-am epuizat tentatia de a vorbi despre filme care se pot viziona instant, mai ales din categoria socuri de vara, mi-am amintit de ceva mai bun decat Umshini Wam. Show Stopper este prezentat pe net ca videoclip oficial al lui Peaches, insa a fost conceput ca un scurt-metraj.
Peaches e cum sunt multi artisti militanti: extravaganta si intensa, uneori pripita in judecati, bravand in fata oamenilor nespectaculari intr-un fel care poate enerva. Jucandu-se pe sine si persona asumata la inceputul carierei, rolul ei nu contine compozitie. Actrita Charlotte Munck, in schimb, interpreteaza implicat si credibil o maseuza mai putin aventuroasa. De fapt, Show stopper polarizeaza personajele in acelasi fel ca Umshini Wam: artistii cutezatori si normalii infricosati. Filmuletul e, insa, indeajuns de bun, incat sa nu provoace reactii de respingere jenata.
De curand, PeachesTV, canalul care a uploadat filmul, a hotarat ca acesta sa fie restrictionat pe YouTube, motivand limita de varsta. Ca de obicei, share-uirea underground-ului functionează democratic doar pana ajunge over ground; apoi oamenii tre' sa-si faca un cont pe YouTube ca sa-l vada. Filmul mai exista insa la liber pe funclub.ro.
Acum doua zile am auzit o anecdota despre Peaches, care suna cam asa:
Stefan tocmai se despartise de ceva gagica, asa ca bea non-stop. Dimineata pe la 10 iesea la magazin si-si lua o sticla de votca de 1 litru jumate. Cand ma intorceam eu de la servici, deja ii pluteau ochii. Ducea bautura destul de bine, doar ca incepuse sa puta: nu-i ieșeau aburi doar din haine; direct din carne, ca roua de seara; dormea in camera de alaturi, da' mirosu' tot ajungea la mine. Azi asa, maine-asa, pana-ntr-o zi cand a venit Peaches in oras. Niciunul dintre noi n-o vazuse vreodata live, da' stiam ca face show. La concert, Stefan era beat deja demult, ceea ce nu l-a-mpiedicat sa se dea la toate femeile care i se pareau lui mai nurlii. Baiatu' canta bine si se foloseste de asta ori de cate ori poate: incepea efectiv sa le intoneze la ureche, nici in soapta, nici prea tare. La un moment dat, tin minte ca stateam pe langa garderoba sa nu cada pe-acolo, si erau patru aplecate-n juru' lui sa-l asculte. Trecuse-n locul garderobierului, care disparuse inauntru demult, sa vada daca Peaches face ceva extrem - gen daca sta rascracarata sau se urca pe careva. S-a plictisit si Stefan de cantat (s-or fi plictisit fetele de el), asa c-am ajuns inauntru, eu mai mult pe post de ingrijitor. Peaches face niste show-uri mai interactive: intra in public, ii lasa pe scenă, e o frenezie generalizata si foarte sexi, care te ia pe sus, te face sa te lipesti, etc.
Vine Peaches pe umerii unuia din formatie. Stefan o ia de picior putin mai sus de glezna si-o tine. Incursiunea lui Peaches prin public se blocheaza nespectaculos in randu' 2. In locu' melodiei pe care o urla, Peaches urla WHY THE FUCK ARE YOU HOLDING MY LEG!?! Nu primeste raspuns, da' sare jos de pe umerii baiatului si-i baga lui Stefan un megablocaj, cu ambele maini direct in piept. Prietenu asta al meu rezista la alcool pentru ca e solid, dar de Peaches s-a luat artistul din el. Cinci minute mai tarziu, un american se crucea alaturi, „cum te-ai gandit tu s-o iei de picior pe Peaches." „Ei, ne-am inteles noi, am facut un schimb energetic.". „Pai si tu ce i-ai dat?" „Ceva pericol, sa nu fie prea safe."