interviu
stats

Ioana Diaconu: "Am vrut sa dezvoltam relatia dintre advertising, film si moda"

Ioana Diaconu este reprezentanta Mubi Romania, iar weekend-ul acesta a avut loc prima editie a festivalului Bucharest Fashion Film Festival, un festival la care lucreaza de ceva vreme alaturi de Mada Cozmeanu. Vazand conceptul si in alte tari, si-au dorit sa dezvolte aceasta ramura a filmelor de moda si in tara, cu scopul de a imbina filmul de fashion cu moda si advertising-ul. Cum au inceput sa lucreze la acest festival si cum a decurs prima editie, puteti citi in interviul de mai jos.

AltIasi: Cum v-a venit ideea sa organizati acest festival?

Ioana Diaconu: In primul rand am vazut modelul asta de festival in mai multe locuri: in Berlin, in Istanbul, iar ideea a pornit cumva de aici si am identificat o nisa si in Romania, in ideea de a dezvolta piata asta, pentru ca momentan e destul de mica si am vrea foarte mult sa dezvoltam relatia dintre advertising, film si moda, iar filmul de moda este o oportunitate, ca un fel de intersectie intre toate 3.

AI: Cum ai ajuns sa colaborezi cu Mada Cozmeanu? Cum v-ati impartit atributiile in festival?

ID: Noi suntem prietene de mult timp si cumva asa am si inceput sa lucram la asta impreuna. Fiind numai noi doua, a fost destul de greu sa ne descurcam. Am pornit prin a ne consulta in legatura cu fiecare aspect al festivalului, iar pe parcurs ne-am separat un pic, dar, pe viitor, trebuie sa dezvoltam o structura mai clara. Eu m-am ocupat mai mult de filme, iar ea mai mult de comunicare si, de exemplu, Mada s-a ocupat mai mult de discutiile de la The Institute. Am avut discutii pe tema „What is Fashion Film?” si am avut-o invitata pe Shelley Jones de la Nowness, impreuna cu Barna Nemethi, Anton Groves si Damian J Groves si am mai avut o discutie despre „The Business of Fashion” in care s-a discutat despre parcursul unui produs de la idee, la productie, la vanzare.

AI: De cat timp ati inceput sa lucrati la festival?

ID: Am inceput anul trecut, prin iarna, si am inceput cu un preview al festivalului la Romanian Design Week, care a fost un labirint textil in care am aratat doar scurtmetraje, iar abia acum, un an mai tarziu, am ajuns la prima editie in cinema, avand in selectie si lungmetraje si ne propunem sa tot crestem.

AI: Cum a decurs selectia filmelor? Cine s-a ocupat de asta?

ID: De selectie ne-am ocupat amandoua. Am inceput sa vedem filmele din festivalurile din afara si am identificat diversi regizori care ne-au placut foarte mult, iar eu m-am ocupat de contactarea lor si incetul cu incetul am adunat o selectie de filme. Am primit in selectie si vreo 7 productii romanesti, dar nu am mai tinut cont de elementul de noutate. Daca restul scurtmetrajelor sunt doar din anul trecut, in cazul productiilor romanesti n-am mai tinut cont.

AI: Cum v-ati inteles cu voluntarii?

ID: Voluntarii au fost super draguti si ne-au ajutat foarte mult. Noi am facut call-ul pentru voluntari cu o saptamana inainte, destul de tarziu, si imi pare rau ca n-am avut mai mult timp la dispozitie sa ne cunoastem, dar mi-am notat si la anul ne vom ocupa de asta mai din timp.

AI: Cu ce te ocupi in restul timpului?

ID: Am terminat Comunicare si Marketing si am facut Antreprenoriat Cultural la master. Momentan lucrez la Mubi, ma ocup de Mubi Romania, care este o platforma online de filme de arta.

AI: Cum ai ajuns sa lucrezi la Mubi? Ce inseamna sa fii reprezentant Mubi Romania?

ID: Le-am scris acum 3 ani, pe Twitter, si le-am propus sa faca un festival online, iar cand a vazut CEO-ul mesajul, mi-a propus sa vin la un interviu si cam asa am ajuns sa lucrez aici. Eu ma ocup de relatia cu distribuitorii din Romania si obtin drepturile pentru Romania. Mubi intra in Romania si prin Telekom, iar acolo intra numai filme romanesti cu subtitrare in limba romana. Platforma online e inca separata si pastram subtitrari in limba engleza si ma ocup de curatorierea si selectia filmelor pentru ei. In rest ma ocup de PR, parteneriate, festivaluri etc.

AI: In cazul asta, Mubi poate deveni un partener al festivalului, in ceea ce priveste drepturile de proiectie?

ID: Mubi are drepturi numai pe VOD, adica in mediul online. Am mai facut parteneriate cu alte festivaluri, dar in ideea de a oferi programe complementare. De exemplu, la BIEFF am avut o selectie de filme experimentale.

AI: Cum vi se pare ca a decurs pana acum prima editie?

ID: A mers bine, a venit lumea, a existat interes si speram ca pe viitor sa crestem si mai mult si cred ca e vorba despre a educa publicul si a mentine activa ideea si de a organiza si alte evenimente pe parcursul anului.

AI: Ce va propuneti pentru viitoarele editii?

ID: Am vrea sa facem foarte multe, inclusiv pentru editia asta ne-am fi dorit sa facem foarte multe, insa din cauza bugetului am tot renuntat la diferite aspecte. Am vrea sa aducem mai multe filme in premiera anul viitor, mai multi invitati straini, sa organizam si un workshop – am vrut sa facem asta si anul asta, dar nu s-a putut, asa ca speram pentru anul viitor.

Resurse
Video: 

BFFF 2017 [trailer]

BFFF 2017 [trailer]

Recenzii


Articol scris de Ligia Prodan | Mar, 16/05/2017 - 10:40
Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.
Despre editor
imaginea utilizatorului ligia.prodan