Cronica intirziata de la Subcarpati

Ca Subcarpati este un fenomen in toata regula e clar pentru toata lumea. Cu citeva zile inainte de concert se epuizasera deja toate biletele puse la vinzare de nu foarte incapatorul club Zona, iar pe pagina de facebook a evenimentului aproape 800 de oameni isi manifestasera intentia de a veni. Mai mult, in seara concertului, cind se mai vindeau bilete cu prioritate celor din alte orase, la intrarea clubului era o coada de 100 de oameni cu 3 ore inainte ca Bean et co. sa urce pe scena!

Pentru ca cei care aveau invitatie sau reusisera sa-si cumpere bilete cu citeva zile inainte trebuiau sa ajunga in club inainte de ora 10 pm, am asteptat cam 3 ore pina sa inceapa efectiv gig-ul. Nefiind un obisnuit al concertelor de club, aproape de fiecare data ma enerveaza acest decalaj, iar de cele mai multe ori ma plictisesc ingrozitor. De data aceasta insa, warm-up-ul pregatit de Dan Basu chiar m-a incalzit pentru ceea ce a urmat si a functionat ca o trupa buna care cinta in deschidere.

In jur de ora 12 noaptea, fanii veniti special pentru Subcarpati (fete imbracate in ie, pusti de 14-15 ani cu sepci de rapperi, chiar si un posesor de tricolor) pareau destul de contrariati de turnura electro pe care set-ul lui Dan o luase si incep sa strige „Sub-car-pati” de mai multe ori. Dan simte publicul si introduce imediat o piesa de-a trupei in mix, urmata de Flou Rege (la care publicul izbucneste in urale).

In sfirsit, dupa ce clubul se umple pina la refuz (cel putin asa se simtea in fata, unde ma asezasem din timp), pe la 1 incep si Subcarpati concertul, cu Liviu Vasilica in fundal. Bean ne spune sa stam atenti pe net ca primavara asta ne asteapta materiale noi, iar piese de pe primul album se imbina cu cele de pe Underground folclor, multumind atit fanii rap-ului cit si pe cei care se simtisera bine pe muzica pusa de Dan la inceput.

Pe la mijlocul concertului, pe scena apare Georgiana Manaila care cinta Am fost urata, De cand mama m-o facut si Drumul spre pace. Spre sfirsit mai ascultam un Te provoc si - cum altfel? – seara/noaptea se termina cu Balada romanului. E deja ora 2, dar fanii inca nu sint satui de sarit si dansat. La mixat revine Dan, dar ma dor picioarele si nu mai stau. De prin vara lui 2010 de cind am auzit primele piese Subcarpati, abia acum reusesc sa-i ascult live si nu pot sa zic decit ca... merita!

Articol scris de Iosif Prodan | Lun, 25/02/2013 - 19:58
imaginea utilizatorului iosif