Discurs despre privirea...
„Totul e permis in Gradina desfatarilor lumesti. Infranarea nu are sens pentru... [citeste articolul]
Hausvater si „Golem”-ul...
Printre exercitiile de rescriere a textelor clasice, printre spectacolele de... [citeste articolul]
Variatiuni ale dragostei
Variatiuni enigmatice, de Eric-Emmanuel Schmitt, este un text care pare sa nu... [citeste articolul]
Fatalitatea unei pene de...
Teatrul National m-a primit simbata trecuta intr-o sala mica tare, dar care s-a... [citeste articolul]
O cronica a Focului
As fi tentat sa incep cronica la spectacolul Irinei Popescu Boieru, „Focul (451... [citeste articolul]
Gheorghe Popescu sau...
Nationalul iesean a inceput anul 2009 cu o premiera de exceptie la Sala studio... [citeste articolul]
articol
stats

„Totul e permis in Gradina desfatarilor lumesti. Infranarea nu are sens pentru ca libertatea absoluta ne face egali in fata lui Dumnezeu si nu vom mai fi pedepsiti ca am cules marul. Pentru ca Binele si Raul au fost cunoscute si neutralizate, pierzandu-si puterile nelimitate” – iata un gand simplu agatat in rama fascinantului triptic Gradina desfatarilor lumesti de un personaj al peliculei c...mai mult

articol
stats

Printre exercitiile de rescriere a textelor clasice, printre spectacolele de umplutura sau printre productiile unor mari regizori care vin ca sa aiba de unde pleca, la Iasi mai scapa, din cand in cand, si cate un spectacol major, profund si demn de un Teatru National. Vorbesc aici despre „Golem”, spectacolul pus de Alexander Hausvater, dupa un colaj de texte alcatuind un scenariu semnat de ace...mai mult

articol
stats

Variatiuni enigmatice, de Eric-Emmanuel Schmitt, este un text care pare sa nu aiba nevoie de o regie complicata, incarcata de amanunte tehnice. Cuvantul, replica sint suficiente pentru a construi scheletul unei lumi care apeleaza la imaginatie. Regizorul Liviu Manoliu a construit un spectacol care ar ramane la fel de vizual, chiar daca publicul l-ar „vedea” cu ochii inchisi....mai mult

articol
stats

Teatrul National m-a primit simbata trecuta intr-o sala mica tare, dar care s-a umplut cit am clipit din ochi. „Ce sa fie?”, se intreba fiecare spectator in parte. Ei, bine, o Pana de automobil! Adaptativa din nascare, nuvela omonima a elvetianului Friendrich Dürrenmatt a fost regizata de catre Irina Popescu Boieru si ne-a tinut pe toti cu ochii atintiti spre scena timp de o ora si jumatate, ...mai mult

articol
stats

As fi tentat sa incep cronica la spectacolul Irinei Popescu Boieru, „Focul (451 Fahrenheit)” cu cateva date statistice despre consumul de cultura la romani. Ma abtin, pentru ca subiectul este mult prea neplacut, daca nu chiar jenant pentru o natiune care nu oboseste in a-si sanctifica fantomele trecutului, intr-o nesfarsita vorbarie goala despre „gena culturala”, „geniul romanesc”, „...mai mult

articol
stats

Nationalul iesean a inceput anul 2009 cu o premiera de exceptie la Sala studio: Gheorghe Popescu. Un spectacol "limpede" in care accentul cade pe text si care se contureaza intr-o lectie de actorie....mai mult