- 6346
Ne-am adunat aseara la Diverta - in Iulius Mall - cu mic, cu mare si am discutat deschis despre comunicare prin blogging; am dezbatut o suma de idei si am invatat unii de la altii.
Blogul iti permite sa te faci ascultat si sa-i asculti, la randul tau, pe ceilalti; in acelasi timp, faciliteaza promovarea online a unui produs (de la muzica, pana la cosmetica) sau se poate dovedi un foarte bun exercitiu de cunoastere si - nu de putine ori - un act de PR personal. Sunt lucruri deja stiute, insa unghiul din care privim este diferit si merita aflat un punct comun: "[...] vrem sa stim incotro mergeti voi (tinerii), pentru a va urma", dupa cum afirma Ioan T. Morar.
Daca existau dubii in privinta experientei celor doi invitati in domeniul "web 2.0", tin sa mentionez faptul ca Ioan T. Morar si Cristian Teodorescu au impartasit cu noi multe idei de bun simt in comunicare si au recunoscut cunostintele tehnice modeste in materie de aplicatii software; au "predat", insa, o lectie de blogging generatiei Y, o generatie care de multe ori priveste cu scepticism "bloggerii 50+".
S-a vorbit si despre ce si cat mai citim, iar politica nu a lipsit ca subiect al dezbaterii.
S-au spus povesti interesante si s-a dovedit interes din partea presei, a oamenilor "de la ziar" fata de (mai mult sau mai putin) tinerii cu blog. Pana la urma, important e ca blogurile aduc oamenii impreuna, indiferent de varsta sau ocupatie. E suficient un pretext precum blog-ul, iar networking-ul apare ca o consecinta fireasca.
Daca va intrebati de ce a fost ales Iasul pentru lansarea noului volum de carte sau de ce s-a dorit o dezbatere cu bloggerii ieseni, raspunsul e simplu: traficul. Conform trafic.ro, Iasul este pe locul doi ca numar de vizitatori ai site-urilor Realitatea-Catavencu, dupa Bucuresti.
Intalnirea de aseara demonstreaza inca o data ca internetul (folosit "cu ceva mai mult decat un minim de cunostinte" - Cristian Teodorescu) nu viciaza relatiile interumane, dimpotriva, creeaza comunitati si dincolo de WordPress sau alte platforme de blogging.